Logistično inženirstvo
Strokovno ekskurzijo smo začeli z
obiskom mednarodnega transportnega podjetja Semenič Transport d.o.o., s sedežem
v Podnanosu 1. Podjetje je bilo ustanovljeno leta 1980, ko je lastnik začel
opravljati dejavnost z večnamenskim kiper tovornjak.
Leta
2003 so imeli v lasti že 16 tovornjakov. Leta 2005 so se preselili na zdajšnjo lokacijo,
ter razširili svojo ponudbo z:
a)
Servisom tovornih vozil, vulkanizersko delavnico
V
podjetju se zavedajo, da je tehnična brezhibnost njihovega voznega parka
velikega pomena, zato imajo v svoji ponudbi tudi kvalitetno servisno storitev. Servisna
delavnica obsega:
– servis vseh vrst in znamk
tovornih vozil
– servis vseh vrst in znamk
priklopnikov in polpriklopnikov
– servis vozil na terenu
– diagnosticiranje napak na
vozilih.
V
vulkanizerski delavnici nudijo dobavo, menjavo, popravila pnevmatik in
platišč. So tudi uradni servis za BPW in SAF.
a)
Proizvodnjo prikolic in nadgradenj.
Podjetje
ponuja tudi storitev izdelave lahkih nadgradenj in prikolic. Največja masa
prepeljanega tovora je tako lahko večja. Prilagodijo se željam naročnika in
ukrojijo prikolico ali nadgradnjo po naših željah. Izdelujejo tudi specialne
prikolice za najrazličnejše namene.
– izdelava prikolic in
nadgradenj po naročilu pod blagovno znamko SEMENIČ trailers,
– prikolico in nadgradnjo
izdelamo in nadgradimo po vaših željah,
– prikolice in nadgradnje so
izdelane iz lahkih materialov, kar posledično pomeni, da se lahko poveča masa
ali prostornina vašega tovora,
– prikolice so izdelane za
različne namene, tudi za specialne prevoze.
Strankam
nudij tudi predelavo tovornih vozil na plin, L(C)NG-dizel pod blagovno znamko
dieselGAS. Ta kombinacija dvogorivnega delovanja (~50%plin – 50% dizel)nam
omogoča, da vozila dosegajo višje standarde ekološke ustreznosti, saj se
posledično zmanjšuje ogljični odtis.
S
predelavo znižujemo stroške za gorivo. Zadnje čase pa vse več strank zahteva
izkazovanje nizkega ogljičnega odtisa prevoza blaga, kar lahko taka
predelava zagotovi.
Vozila lahko predelajoo tudi na souporabo LPG (avtoplin), biometan ali vodik – H2.
Ekskurzijo smo nadaljevali z obiskom podjetje Faronika d.o.o., ki je v lasti Ribiške družine Tolmin, je bilo ustanovljeno leta 2011. Leta 2015 je bila na področju sotočja rek Soče in Tolminke zgrajena nova ribogojnica Faronika.Tu je na voljo 14 bazenov, 10 manjših in 4 večji. Ribogojnica Faronika se polni z vodo iz Tolminke. Tolminka je hudourniška reka, temperatura je nizka, od 4 do 13 stopinj.
Družabni del
zaključimo na Turistični kmetiji Široko,
Nekaj utronkov
Strokovna ekskurzije na programu LOG, 2022
V sklopu izobraževanja študentov programa Logistično inženirstvo na Višji strokovni šoli Šolskega centra Novo mesto, smo izvedli strokovno ekskurzijo za izredne študente programa Logistike, katere se je udeležilo 22 študentov in sicer v:
Darsov nadzorni center v Kozini. Namen obiska je bil seznanitev
študentov s pomenom, vlogo in ciljem nadzora odvijanja cestnega prometa, saj
družba Dars razpolaga s sodobnim nadzornim sistemom cestnega prometa na
avtocestnem omrežju. Seznanili smo se z regulacijo prometa v razmerah
intenzivnejših prometnih tokov, z evidentiranjem transportov nevarnega blaga v
tranzitu in ukrepi v primeru izrednih razmer s poudarkom na zagotavljanju
varnosti v predorih, detektorjih nadzora kot tudi načinom in sistemom obveščanja
uporabnikov avto cest v primeru izrednih dogodkov.
Namen obiska Luke Koper je bil tudi seznanitev z vlogo stičišča pomorskih poti s kopenskimi povezavami po cesti in železnici z vidika tehnologije prometa oz. z vlogo našega največjega blagovnega terminala v gospodarskem sistemu Slovenije. Seznanili smo se z organiziranostjo dela v luki, s storilnostjo manipulativnih luških manipulativnih napravah, z globalnimi blagovnimi tokovi in sodobnimi transportnimi sistemi kombiniranega transporta.
Poleg
problematike tehnologije prometa se bomo seznanili tudi s prizadevanjem luke za
ohranjanje okolja oz. z ukrepi zelene logistike.
Nekaj utrinkov