Piškotke uporabljamo, da lahko bolje zagotavljamo naše storitve ter vam nudimo najboljšo možno uporabniško izkušnjo. Več o tem

Arhiv novic

5. december 2016

Pod svobodnim soncem s Tomom Kobetom

Dijaki 1. in 2. letnikov tehniške gimnazije so prisluhnili drugi operi mladega dolenjskega skladatelja in nekdanjega dijaka tehniške gimnazije Toma Kobeta ter Vokalne akademije Jurija Slatkonje Pod svobodnim soncem, ki temelji na Finžgarjevem istoimenskem epskem zgodovinskem romanu.

Vtise je strnila Ana Žagar, T2b.


Pod svobodnim soncem z našim bivšim dijakom Tomom Kobetom


Že prvi takti klavirja so nas zazibali, ne v spanec, pač pa v čudovito glasbeno zgodbo. Veličastna glasba nas je vpeljala v novo delo Toma Kobeta – opero Pod svobodnim soncem. Skupek mnogih priprav, časa, vložene energije in odličnih talentov smo danes lahko videli na odru Kulturnega centra Janeza Trdine. Sledili smo zgodbi Iztoka in potujočega pevca Radovana, ki sta dokazala Tunjuševo izdajstvo in premagala zlo. Iztok se na koncu zaplete v romantično zvezo z Ireno in je skupaj z Epafroditom, Svarunom in Radovanom moralni zmagovalec. Profesionalni glasovi znanih opernih pevcev in njihovi kostumi so nas zlahka povlekli v zgodbo. Opera nas je, tudi če nismo poznavalci glasbe, navdušila in prevzela, kar nekakšna elektrika in vznemirjenje sta bila spremljevalec veličastnih zaključnih tonov.

Mladenič, ki je zasnoval opero in napisal libreto, Tom Kobe, je nekdanji dijak tehniške gimnazije in se je z veseljem odzval našemu povabilu na kratek klepet. Srečanje je bilo prisrčno in polno njegovih iskrivih besed o svojem glasbenem ustvarjanju in o tem, kako odlična publika smo bili. Povedal je, da je talent za glasbo odkril naključno in da nikoli ni sanjal o glasbeni karieri. Sicer zobozdravnik je v to delo vložil več kot pol leta intenzivnih priprav, povedal pa je tudi, da mu brez tako dobre ekipe ne bi uspelo. Že lani smo lahko prisluhnili njegovi prvi operi Krst pri Savici, s katero je prav tako navdušil občinstvo. Zgovorno je priznal, da pisanje glasbe in besedila za opere stresa iz rokava, saj glasbeno ni najbolj strokovno podkovan, razen končanega višjega programa za Solo petje in srednješolske stopnje programa Glasbeni stavek. Zaradi njegovega izrednega talenta in zagnanosti pa lahko upamo, da si bomo kmalu na odru ogledali še kakšno njegovo delo.

Ana Žagar, T2b

unnamed