Piškotke uporabljamo, da lahko bolje zagotavljamo naše storitve ter vam nudimo najboljšo možno uporabniško izkušnjo. Več o tem

Arhiv novic

27. maj 2013

Projektni teden Dalmacija

1. dan

V soboto, 25. 5. 2013, smo se dijaki drugega letnika tehniške gimnazije odpeljali izpred Šolskega centra Novo mesto proti Dalmaciji. Prvi postanek smo naredili pod Velebitom, kjer smo pomalicali, nato pa smo nadaljevali pot.
Najprej smo si ogledali mesto Zadar, ki je bilo stoletja središče Dalmacije, danes pa je glavno regijsko središče in še vedno mesto, polno zgodovine in umetnosti.  Sprehodili smo se po rivi in si ogledali Pozdrav Soncu, model Sončnega sistema, ki v večernih  in nočnih urah prikazuje magično igro svetlobe. Morske orgle ob obali, njihov arhitekt je Nikolaj Mihajlović, zaradi valovanja ustvarjajo naključne, a harmonične zvoke. Ogledali smo si Rimski trg in cerkev svetega Donata, ki je zaščitnik mesta. Potem smo se odpeljali do Trogirja, po lesenem mostu smo se sprehodili do središča mesta in si ogledali glavne znamenitosti.
Sledila je vožnja po jadranski magistrali in okoli sedme ure zvečer smo prispeli v Baško Vodo, kjer smo se nastanili v hotelu Slavija. Po večerji smo si ogledali finale Lige prvakov in sklenili prvi dan projektnega tedna.

Jasmina Ilar, Timotej Šturm, David Penca, Gašper Šimc

Fotografije: Jana Gorjanc, Vito Žmavčič
 DSC1389  DSC1371  DSC1446  DSC1221  DSC1244 JPG

2. dan

Po zajtrku smo se vkrcali na avtobus in odpeljali proti Dubrovniku. Pot je bila precej dolga. Med vožnjo smo uživali v lepem razgledu na razgibano obalo, morje ter okoliške hribe. Peljali smo se mimo Baćinskih jezer po dolini delte reke Neretve do meje z Bosno in Hercegovino in potem naredili krajši postanek v Neumu. Pot smo nadaljevali mimo Malostonskega zaliva, kjer je znano gojišče školjk kamenic.

Ko smo prispeli v Dubrovnik , katerega zavetnik je sveti Vlaho, smo se najprej povzpeli na  znamenito obzidje, ki obdaja mesto. Od tu smo imeli čudovit razgled na staro mestno jedro in morje. Lokalni vodnik nam je razkazal mestno jedro in  posredoval nekaj več informacij o zgodovini samega mesta. Sprehodili smo se po Stradunu, glavni ulici znotraj obzidja, ogledali smo si Marijino katedralo, trdnjavo svetega Ivana, palačo Sponza in Ložo zvonarjev.

Po večerji smo najbolj pogumni skočili v morje, drugi pa so ta čas izkoristili za rekreacijo.

Jasmina Ilar, Timotej Šturm, David Penca, Gašper Šimc

Fotografije: Jana Gorjanc, Vito Žmavčič
DSC 0389 DSC 0453 DSC 0330  DSC1529

3. dan

Tretji dan je bil naš glavni cilj Mostar. Na poti tja smo se ustavili pri slapu Kravica, do katerega smo se sprehodili po  urejeni betonski poti. Voda je z vrha hriba padala hriba v več tokovih. Potem smo se podali do Mostarja, mesta ob reki Neretvi. Med vožnjo nam je vodička podala nekaj informacij o zgodovini in znamenitostih Bosne in Hercegovine. Ko smo prišli v mesto, tokrat žal nismo imeli sreče z vremenom, a smo se vseeno sprehodili do znamenitega Starega mostu, ki je pod zaščito UNESCA. Glavna atrakcija je bil skok domačina z mostu v reko Neretvo. Prosti čas smo izkoristili za dolgo pričakovane čevapčiče s kajmakom in tudi za ogled mesta. Na poti nazaj smo se ustavili v romarskem mestu Međugorje, kjer smo si z avtobusa ogledali znamenito cerkev ter se ustavili v Etno selu Međugorje. Sprehodili smo se po lepo urejenem naselju ter ob povratku opazovali prečudovit sončni zahod.

Maruša Strmec, Jasmina Ilar, Gašper Šimc

Fotografije: Vito Žmavčič, Jana Gorjanc, Gašper Šimc

IMG 1274  dsc1649  dsc1644  dsc1619  dsc1605  dsc1579

4. dan

Zadnji dan našega projektnega tedna v Dalmaciji smo si ogledali mesto Split, eno izmed najstarejših mest na dalmatinski obali z bogato zgodovino. Na poti tja smo si pogledali film Ko to tamo peva. V mestu nas je lokalni vodič popeljal po Dioklecijanovi palači, katera je bila zgrajena na začetku četrtega stoletja in velja za najbolj ohranjeno poznorimsko cesarsko palačo. Po ogledu smo imeli prosto za sprehod po znameniti Rivi in ostalem mestu, nato pa je sledila vožnja proti domu.
Projektni teden je prehitro minil. Uspeli smo realizirati zastavljeni načrt, poleg tega pa smo neizmerno uživali v dobri družbi in čudoviti dalmatinski obali. Na koncu se želimo zahvaliti vodičema iz agencije Cooltura, profesorjem Miletu Božiču, Barbari Grabnar Kregulj, Tanji Kocjan, Darji Marjanović, Diani Strugar in Ivici Tomiću za potrpežljivost in razumevanje ter profesorju Mateju Rožiču za objavljanje poročil na spletni strani šole. Za varno in prijetno vožnjo se zahvaljujemo šoferjema avtobusov.