Piškotke uporabljamo, da lahko bolje zagotavljamo naše storitve ter vam nudimo najboljšo možno uporabniško izkušnjo. Več o tem

Arhiv novic

7. junij 2012

Dalmacija - projektni teden 2. letnika programa tehniška gimnazija

Tehniška gimnazija, 2. letnik:
Projektni teden-Dalmacija
POROČILO – 1. dan (4. junij)
Ob 7h zjutraj smo krenili iz Novega mesta proti Dalmaciji. Mejo smo prečkali v Vinici. Takoj za njo smo se ustavili na prvem postajališču. Po nekaj urah vožnje smo prispeli v Zadar, kjer smo se sprehodili skozi mesto in si ogledali katedralo, ki je zgrajena po bizantinskem slogu. Zdaj se uporablja kot dvorana, saj ima zelo dobro akustiko za koncerte. Ob zadrski obali smo poslušali vodne orgle. Ob morju pa imajo tudi sonči sistem, ki se imenuje Pozdrav soncu, na katerem so planeti prikazani v merilu. Ponoči se sistem sveti zaradi s sončno energijo napolnjenih sončnih celic. Mesto smo v prostih dveh urah lahko raziskali tudi sami. Iz Zadra smo se z avtobusom mimo Šibenika odpeljali v Trogir, kjer smo si ogledali le stari del mesta. Tudi tam smo si vzeli uro časa za samostojni ogled. Iz mesta pa sta nas šoferja končno zapeljala v hotel Slavija v Baški Vodi, kjer bomo bivali do četrtka. Preživeli smo lep dan, tudi vreme nam je bilo naklonjeno. Sedaj pa smo polni pričakovanj za nadaljnje dni.

untitled1untitleduntitled2untitled3

POROČILO – 2. dan (5.junij)
Naš drugi dan se je pričel z vožnjo proti Hercegovini. Med potjo smo si ogledali Etno selo Međugorje. To je naselje, ki je namenjeno turistom. Poleg apartmajev ter trgovin s spominki ima tudi gledališče, pošto in manjši živalski vrt. Videli smo ponija, osle, purane, pava, fazane in koze. Z avtobusom pa smo zaokrožili še okoli glavne cerkve v Međugorju. V Mostarju pa smo si ogledali stari kamniti most pod zaščito UNESCA, visok 28 metrov, iz katerega je skočil eden od domačinov v ledeno mrzlo vodo. Med prostim časom smo si lahko na eni strani reke Neretve ogledali katoliški, na drugi strani pa muslimanski del mesta. Na poti smo se ustavili še na slapovih Kravice. Sledila je vožnja proti Baški Vodi. Tam so si nekateri privoščili osvežitev v morju ob našem hotelu. Čeprav nam vreme na začetku našega dne ni bilo preveč naklonjeno, smo dan preživeli z veliko dobre volje.
DSCF8546DSCF8673DSCF8725DSCF8791RK

POROČILO – 3. dan, sreda, 6. 6. 2012
Tretji dan nam je popestril izlet v pristaniško in zgodovinsko mesto Dubrovnik. Peljali smo se mimo delte reke Neretve, kjer se ukvarjajo s poljedelstvom in sadjarstvom. Večinoma pridelujejo mandarine. Ob Stonskem zalivu pa smo lahko videli gojišča školjk kamenic (ostrige). V Dubrovnik smo se zapeljali čez most dr. Franja Tuđmana. Ob prihodu v mesto smo najprej zagledali veliko mestno obzidje, po katerem smo se tudi sprehodili. Kasneje nam je lokalna vodička predstavila stari del mesta. Ogledali smo si cerkev sv. Blaža (sv. Vlaha), prvi ženski samostan na tem območju, najstarejšo lekarno v Evropi, ulico Stradun, Knežev dvor, palačo Sponza in še nekatere druge znamenitosti. Po ogledu glavnih mestnih znamenitosti smo prosti čas namenili kosilu in nakupu spominkov. Potem smo odpravili nazaj proti Baški Vodi in si na poti ogledali še sladkovodna Baćinska jezera. Po prihodu v hotel smo si vroči dan ohladili s skokom v prijetno hladno morje.
DSCF8849DSCF8937DSCF9069DSCF9093DSCF9276DSCF9301DSCF9316DSCF9354

POROČILO – 4. Dan, 7. 6. 2012
Zadnje jutro nas je čakal izlet v turistično mesto Makarsko. Tam smo si ogledali spomenik namenjen turistom in makarsko rivo, sprehodili smo se po mestu in si vzeli uro prostega časa. Po ogledu pa nas je čakalo še eno mesto na dalmatinski obali – Split. To vedno polno mesto je postalo kulturno in gospodarsko središče. Zaščitnik Splita pa je sv. Duje. Ima tudi svoj nogometni klub Hajduk, za katerega je igrala tudi slovenska legenda Brane Oblak. Najprej smo izstopili iz avtobusa v trajektni luki, potem pa smo se sprehodili po Dioklecijanovi palači. Po uri prostega časa pa smo se odpravili domov. Na krajšem postanku na poti v Slovenijo smo videli najlepšo kraško reko na Hrvaškem, ki se prav tako kot novomeška reka, imenuje Krka. Polni pozitivnih izkušenj, doživetji in izpolnjenih ciljev smo ob sedmih zvečer prispeli v Novo mesto. Vsekakor pa naš projektni teden v Dalmaciji ne bi uspel brez potrpežljivih in razumevajočih profesorjev, dveh najboljših voznikov ter ravnatelja, ki je redno objavljal naša poročila na šolski spletni strani. Iskrena hvala vsem naštetim in dijakom, ki so skupaj poskrbeli, da je bilo naše bivanje v Dalmaciji čim lepše.