Piškotke uporabljamo, da lahko bolje zagotavljamo naše storitve ter vam nudimo najboljšo možno uporabniško izkušnjo. Več o tem

Mednarodna izmenjava Buehl

V zadnjem mesecu septembra 2023 so nam nemški učenci a Carl-Netter Realschule iz Buehla vrnili obisk. Na šoli so se dva dni udeležili pouka, tri dni dejavnosti in odšli na izlet v jamo Vilenica in si ogledali mesto Piran.

Daljše poročilo je dostopno s klikom na Porocilo_obisk_Nemcev.pdf

Ko smo se začeli v šolskem letu 2020/2021 pogovarjati o sodelovanju Srednje elektro šole in tehniške gimnazije s Carl-Netter-Realschule iz Bühla, smo bili prepričani, da bomo še v istem letu uresničili idejo o medsebojnem obisku skupine dijakov. Žal se to ni zgodilo. Pandemija je koronavirusa je še kar trajala in stiki med šolama so dve leti potekali le na daljavo. Tako so prvo leto dijaki sedanjega T4a z vrstniki iz Carl-Netter-Realschule izmenjavali informacije o živalstvu in rastlinstvu v slovenskem in nemškem okolju, lansko pomlad pa so dijaki sedanjega T3b in vrstniki iz nemške šole predstavljali zanimive poklice. Nekateri so ohranili stike tudi po videokonferenčnem srečanju. Končno je koronavirus izgubil svojo moč in načrti o srečanju »v živo« so postali realni. Veseli smo bili jesenskega obiska delegacije urada za družbene dejavnosti in delegacije Carl Netter Realschule, ki se je zaključil z dogovorom o izmenjavi dijakov. Prvi del je stekel maja, ko je petnajst dijakov Srednje elektro šole in tehniške gimnazije za pet dni odpotovalo v Bühl, drugi del pa bo sledil septembra, ko bodo njihovi gostitelji vrnili obisk v Novem mestu.

V tednu od 7. 5. do 12. 5. 2023 se je 15 dijakov prvih in drugih letnikov Srednje elektro šole in tehniške gimnazije udeležilo dijaške izmenjave v Nemčiji. Bili smo v pobratenem mestu Bühl, v zvezni državi Baden Würtemberg, ki leži na jugozahodu Nemčije, v bližini meje s Francijo in Švico. Izmenjava je potekala z dijaki srednje »Carl-Netter-Realschule«. Program izmenjave je bil zelo zanimiv in pester.

PRVI DAN – NEDELJA

V nedeljo zjutraj smo se odpravili proti Nemčiji. Zvečer smo prispeli v mesto Bühl. Dijaki z družinami so nas pričakali v šolski avli. Tam smo se spoznali in prejeli načrt dejavnosti za ves teden, nato pa smo se odpravili v novi dom – nekateri sproščeni, drugi prestrašeni, spet tretji v pričakovanju.

DRUGI DAN – PONEDELJEK:

Zjutraj smo se odpravili v šolo in se udeležili pouka. Po pouku smo imeli malico, nato pa smo odšli na obisk k županu, kjer so nas zelo lepo sprejeli in pogostili. Nato smo skupaj z gostitelji odšli na ogled mesta Baden Baden. Sprehodili smo se po mestu in si ogledali znamenitosti, potem pa smo imeli dve uri prostega časa v mestu. Po vrnitvi v Bühl so nas v šoli pričakali starši naših gostiteljev, ki so pripravili prigrizke za piknik. Povezal nas je šport, zaigrali smo odbojko in poslušali glasbo: nemško, slovensko in drugo. Ob pol devetih smo se z družinami odpravili domov.
odbojka

TRETJI DAN – TOREK

Po zajtrku smo se odpravili v šolo, kjer smo ob 7. 45 začeli s poukom. Presenetilo nas je, da je pomembnejši učni pripomoček tablica, da imajo pouk ročnih spretnosti in religij, predvsem pa so v šoli zelo sproščeni.  Po pouku smo se slovenski in nemški dijaki zbrali v avli šole, kjer smo dobili navodila za dejavnost. Ideja je bila, da na bolj zanimiv način raziščemo mesto. To smo naredili tako, da smo dobili seznam stvari, ki si jih moramo ogledati in ob tem narediti »selfije«. Po ogledu mesta in opravljeni dejavnosti smo odšli še na sladoled, ki nam ga je častil župan, nato pa smo se odpravili nazaj v šolo, kjer smo igrali odbojko. Dan se je zaključil s tem, da smo odšli vsak k »svoji« družini in z njo preživeli večer.

ČETRTI DAN – SREDA

Odpravili smo se na obisk na Tehniško univerzo v Offenburgu. Tam so nam predstavili potek in smeri študija ter posebnosti univerze. Odpeljali so nas na ogled delavnic ter predstavili robota z imenom Sweaty 3A, ki so ga izdelali študenti. Pokazali so nam, kako robot deluje, in bili smo navdušeni, saj zna igrati nogomet. Po ogledu smo imeli kosilo na univerzi. Popoldne smo se skupaj z nemškimi dijaki odpravili v Schwarzwald, kjer smo obiskali farmo z raznimi živalmi in šli na sprehod z lamami, alpakami in osli – slednje smo lahko tudi jahali. V večernih urah smo se družili v mladinskem centru, kjer smo se igrali razne igre in jedli pico.

PETI DAN – ČETRTEK

Zadnji dan druženja smo preživeli v zabaviščnem parku »Europa Park«, ki se nahaja v mestu Rust in je oddaljen samo uro vožnje iz Bühla. Tam smo najbolj uživali v vožnji z vlakoma »Bluefire« in »Silverstar«, všeč pa so nam bile tudi druge atrakcije – »Wodom«, »Volarium« in »Arthur«. Večer je bil namenjen druženju v krogu družine in pripravi na vrnitev domov.

ŠESTI DAN – PETEK

Zjutraj smo se po zajtrku v šoli poslovili od novih prijateljev in se odpravili proti domu, kamor smo prispeli v večernih urah.

Izmenjava nam je bila zelo všeč, saj smo spoznali nove prijatelje, okolje in tudi način življenja, ki se od našega ne razlikuje veliko. Opazili smo, da Nemci jedo več kot mi, predvsem pa uporabljajo veliko masla pri skoraj vseh jedeh. Pijejo tudi veliko mineralne vode in mešanice sokov z mineralno vodo. Presenetilo nas je, da v šoli nimajo organizirane malice, zato si jo nosijo s sabo ali pa si jo kupijo v trgovini ali pekarni med odmorom za malico. Zelo nam je bilo všeč, da pri pouku veliko uporabljajo tablice in da je bil naš obisk vreden sprejema pri županu ter objave v tamkajšnjem časopisu ali na povezavi: Premiere bei Schüleraustausch | Stadt Bühl (buehl.de)

Izmenjavo je podprla Mestna občino Novo mesto,  Šolski center Novo mesto in podjetje Povše Metal, ki je prispevalo donacijo za obisk v septembru.